söndag 8 november 2009

Åååå-åååka pendeltåg...

Det är ju inte ofta man åker pendeltåg inte.. för en herrans massa år sen var jag stammis på det där tåget till Älvsjö.. hehe.. idag var det i alla fall dags för Allt om hälsa-mässa. Där fanns allt möjligt roligt och intressant. Massage, träning, choklad, oljor, mat, bär, frukt mm mm mm.. I can go on forever..

Efter att ha gått igenom Allt om Hälsa och Mat-mässan som också var i full gång åkte vi in mot stan. Middag på Vapiano, ett glas vin och lite tjejsnack innan det var dags att åka hem.

Jag vill bo i stan, tänk att ha gångavstång hem. Känns som jag är där inne i stora staden var och varannan dag.. men med prisläget just nu så finns det inte en chans i universum att jag betalar det priset.. hittade två fina lägenheter i veckan.. 41 kvm i Vasastan för 2.350.000... ermm.. och 42 kvm på Kungsholmen... 'bara' 2.150.000.. SJUUUUKT.. jag får helt enkelt bo kvar i Täby ;-) men det funkar det också..

Varit en rolig helg full av aktiviteter.. då trivs lilla jag som fisken i vattnet.

Imorgon är det måndag. Stambyte-snubbarna ska jobba hos mig mellan 9-18.. får jobba sent och åka direkt till gymmet.. sen får man väl se om man tar det där erbjudandet som sängplats hos en vän.. beror på om lägenheten stinker av plast och lösningsmedel eller inte.. Time will tell..
Hoppas stambytet går snabbt.. känns sådär att ha främmande folk springandes i lägenheten om dagarna när man inte är hemma.. inte veta säkert om man har rinnande vatten eller inte.. men men.. it will soon be over..

Nu ska man mentalt förbereda sig för arbete imorgon.. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar